TAKI TASARIM NEDİR?
Takı; İnsanların ayak ve el bileği, bel, burun, boyun, kulak, parmak v.b. vücudun birçok yerine çıplak ya da giyecek üzerine taktıkları süs aksesuarlarının ortak adıdır.
İnsanların sosyal, ekonomik ve dini hayatları hakkında tarih boyunca bizlere ipucu veren takıları farklı amaçlarla kullanılmışlardır.
Tarihi insanlık tarihi kadar eski olan takının serüvenini izlemek, toplumsal tarihi, dolayısıyla toplumun değişimini ve gelişimini izlemek anlamına gelmektedir.
Eski çağlarda insanlar, bilinmedik doğa güçlerinden korunmak ve güçlü olmak için muska niteliğindeki takılar takıyordu. Takılar giyimin tamamlayıcı unsurudur.
Çeşitli boncuklardan yapılmış takılar tarih boyunca tüm dünyada insanların sosyal statülerini belirleyen ortak bir dil olarak kullanılmıştır.
Boncukların ve yarı değerli taşların insanlar üzerinde tedavi edici bir güce sahip olduğu da bilinmektedir.
Ortaçağ’da boncuklar karşımıza tespih olarak çıkmaktadır. Tespihler, Romalılardan, Müslümanlara ve Budistlere kadar tüm dinlerde kullanılmıştır, günümüzde de kullanılmaktadır.
Tarihçesi; Takı, insan vücudunun çeşitli bölümlerini süslemek için eski çağlardan beri kullanıla gelen objelerdir.
İnsanoğlu, var oluşundan bu yana korkularını yenmek, yücelik kazanmak, gücünü göstermek, güzel görünmek gibi gerek dinsel gerekse geleneksel sebeplerle bu tür aksesuarları tercih etmişlerdir.
Takı alabileceğiniz, Sipariş edebileceğiniz Takı, Takıcılar, Takı Mağazaları Ve Bijuteri Sektörlerine Sayfamız Üzerinden atarak iletişime girebilirsiniz.
TAKI ÇEŞİTLERİ NELERDİR?
14 Takı Çeşidi Vardır.
Taç; Taç daha çok geç dönemlerde rütbe ve takı olarak kullanılmıştır.
Pilinus’a göre başlangıçta tanrı simgesidir. Taçların ilk örnekleri zeytin, meşe ve mersin ağacı ve dal yapraklarından daha sonra da metalden yapılmıştır.
Küpe; Kulağı süsleme güdüsünün evrensel simgesi olan küpelerin ilk örnekleri kulağa takılan sade halka süslerdi ve kadına özgü bir takıdır.
Saç Takıları; Altın saç halkaları Anadolu’da Tunç Çağı’ndan beri görülmektedir.
Alacahöyük mezarlarında iskeletin başının yakınında bulunmuş olan halkaların, saçları toplamak ya da saçlara süs olarak takıldıkları varsayılmaktadır.
İç kalıp üzerine ince altın safihanın kaplanmasıyla yapılan türlerin, bükülmüş olarak önceden hazırlanarak saça takıldıkları, masif türlerinin ise saçlara sarılmaları sırasında bu şekli aldıkları görülüyor.
Hızma; Burun kanadına takılan süslü, altın ya da gümüş, çoğu zaman halka biçiminde bir takıdır.
Buruna takılan bir takı olup, altın ve gümüşten yapılan çeşitleri vardır.
Kolye; Kolye kelimesi her ne kadar boyun takılarının tümüne verilen bir isim olarak algılanmaktaysa da, gerçekte bu takı grubunun sadece bir cinsini belirlemektedir.
Genellikle tek öğeli boyun takılarına, kolye; boynu saran takılara, boyunluk; çok öğeli olanına gerdanlık denilmektedir.
Pandantif; İnce bir zincirle boyna takılan değerli takıdır.
Gerdanlık; Masif veya içi boş olarak kıymetli metallerden yapılan ve boynu çember gibi saran takılardır.
Tasma şeklindeki boyunlukların ilk örnekleri Ur mezarlarında bulunmuştur.
Yüzük; Değerli taş ve metallerle yapılmış olan ve parmağa takmak için kullanılan bir takıdır.
Bilezik; Kadınların kollarını bileklerini süslemek için taktıkları halkalardır İlk örnekleri yine taştan yapılmış olup masif altın bileziklerin yanı sıra tunç üzer altın kaplama veya yalnız gümüş ve tunç, daha sonra da camdan yapılmış bilezikler de bulunmuştur.
Halhal; Kadınların ayak bileklerine taktıkları halkalardır. İran’da M.Ö. 2. bin sonlarıyla M.Ö. 7. yüzyıl arasına tarihlenen kabartmalardaki figürlerde halhallara rastlanılmıştır.
Pazubent; Genelde metalden yapılmış, kolun üst bölümüne takılan banttır.
Asur kabartmalarında tanrılar ve erkeklerin; Geç Hitit kabartmalarında ve Roma döneminde kadınların da pazubent taktıkları bilinmektedir.
Aplik; Herhangi bir obje veya elbiseye tutturulan süsleme öğeleridir. Her dönemde görülmekte olup buluntuların çoğu altındı.
Broş; Göğüs üzerine iğne yardımıyla tutturulan süslerdir. Ziynet iğnesi
İğne;Bütün dönem boyunca iğne yapmak için kullanılan malzeme önceleri kemik sonraları tunç’tur.
Kemik iğne Anadolu’da çok sayıda bulunmaktadır. Tunç, bakır, gümüş ve altın gibi metallerden yapılmış iğnelere rastlanılmıştır.
Kemer; İki ile beş parmak eninde beli bir kez doladıktan sonra, toka ile son bulan bir giyim tamamlayıcısıdır. Kemerin tokası ile birlikte bir bütün olarak sanat eseri teşkil edenlerin yanı sıra, tokası öne çıkmaktadır.